Natuurvoeding

Natuurvoeding is verse, pure, eerlijke en biologische voeding.
Voedingsstoffen zijn letterlijk de bouwstoffen voor je lijf! Goede voedingsstoffen geven je lichaam en geest energie en ondersteunen de organen en processen in je lichaam. Natuurvoeding is pure, eerlijke en biologische voeding. Dit betekent voor je lijf: pure, groene energie en vitale bouwstoffen boordevol vitaminen en mineralen. Zonder belastende E-nummers, geraffineerde producten, chemische geur-, kleur-, smaakstoffen en bestrijdingsmiddelen.

 

“Let food be thy medicine and medicine be thy food” Hippocrates
Een natuurvoedingsadvies gaat verder dan alleen voeding en eten. Het richt zich op jou als ‘heel’ mens (alles wat en wie jij bent) en het richt zich op een bewuste, duurzame leefstijl.

 

Zie je soms ook door de bomen het bos niet meer?
Ik vind het belangrijk dat het voedingsadvies praktisch en haalbaar is en dat jij er blij van wordt. Hierbij houd ik natuurlijk rekening met je huidige (manier van) leven (werk/privé). Een natuurvoedingsadvies hoeft niet per se te betekenen dat je je voedingspatroon rigoureus moet aanpassen. Ik geef je de ruimte om samen te bepalen wat jij prettig vindt en wat haalbaar voor je is. Kleine veranderingen kunnen al grote, positieve effecten voor je gezondheid en leefstijl hebben!

 

Ieder mens is anders en verteerd anders. Een voedingsadvies is dus geen standaard verhaal.
Een natuurvoedingsadvies kan jou helpen om je lijf puurder en gezonder te voeden. Puurder en gezonder leven kan de kwaliteit van je leven verbeteren. Je zit letterlijk en figuurlijk beter in je vel.

 

Het beste effect ga je bereiken als je eerst je lichaam gaat reinigen. Een gereinigd lichaam heeft een betere uitwisseling van voedingsstoffen. Als dit metabolisme goed werkt en je eet voedzame voeding dan zal je merken dat je minder eten nodig hebt. Of wel je bent sneller verzadigd.
Voor een goede gezondheid is voeding een belangrijk onderdeel. Voor een optimale gezondheid zijn de volgende aspecten zeker zo belangrijk:

 

Voldoende beweging

Psychische stabiliteit

Positieve levens houding

Anti straling

Aarden

 

Door gezonde voeding en een gezonde leefstijl gaat je lichaam van binnen en van buiten veranderen. Je huid wordt gladder, je krijgt meer energie, je zelfvertrouwen zal toenemen.

Kortom je zit lekkerder in je vel.

 

Workshop:

 

Cursus:

 

ZES tips op weg naar je optimale gezondheid

  1. Eet zo veel mogelijk plantaardige, pure natuurlijke voeding
  2. Vermijd alle chemische toevoegingen (E-nummers, smaakversterkers, geur en kleurstoffen, conserveringsmiddelen, pesticiden enz.)
  3. Vind de juiste balans tussen koolhydraten, eiwitten en vetten
  4. Geraffineerde suikers absoluut vermijden
  5. Vermijd slechte vetten
  6. Vlees met mate, geen varkensvlees

 

Wil je antwoord op een of meer van onderstaande vragen?

  • Hoe weet ik of ik voldoende voedingsstoffen binnen krijg?
  • Wil je weten wat voor jou een evenwichtig voedingspatroon is?
  • Hoe kan ik zonder diëten op een gezond gewicht komen en blijven?
  • Ik wil van mij suikerverslaving af hoe kan ik dat het beste doen?
  • Of heb je andere vragen over voeding, superfoods of rawfood?

Neem gerust contact op en start vandaag nog met je lichaam te geven wat het nodig heeft.

 

Extra tips:

  • Water drinken
    – Als je opstaat is het beste om te beginnen met een flink glas lauw water
    – Je lichaam heeft de hele nacht geen vocht gehad maar is wel vocht kwijt geraakt.
    – Vul het direct aan. Je kunt er wat citroen aan toevoegen voor een reinigend en alkaliserend effect.
    – Je brengt hiermee ook beweging in je lymfe systeem en je spijsvertering
  • Eet niet iedere morgen hetzelfde. Wissel regelmatig af.
  • Zorg voor voldoende vezels in je ontbijt door granen (muesli, havermout, quinoa) en verse groenten en fruit.
  • Zorg ervoor dat je ontbijt voedzaam is en dat alles erin zit zodat je er lang energie van krijgt (mineralen, vitaminen, gezonde vetten, anti oxidanten).
  • Eet niet te veel.
  • Vermijd suikers in je ontbijt. Wel kun je fruit, honing of stevia gebruiken.
  • Door noten of muesli in je shake te doen wordt de shake voedzamer.
  • Zorg voor goede vetten in je ontbijt.